? בוקר אור

כשהולכים לישון בארבע בבוקר, הציפייה היא להתעורר בסביבות 12 בצהריים, לפקוח עיניים רבע שעה אחרי ולקום בדיוק באחת. הציפייה הזו התפוצצה לי בפנים הבוקר, כשבשמונה וחמישה התעוררתי מקול פיצוץ עז. חשבתי פיגוע, חשבתי קסאם, חשבתי קטיושה, וזה יפה שהצלחתי לחשוב שלוש שניות לאחר היקיצה המבהילה.

אחרי ששמתי לב שהפיצוצים מגיעים מכיוון התקרה, לבשתי את גופיית הסבא שלי ויצאתי מהדירה, לברר מי מפגיז אותי על הבוקר ולמה. החשש הגדול ביותר שלי התגשם: שיפוצניקים. ריצפה חדשה בדירה למעלה, קירות מקולפים, פטישי אוויר, מקדחים, ובעיקר יקיצה לא טבעית בעליל בבוקר עבורי.

חרף השאגות שלי, שנחסמו ע"י שיעול הבוקר הלח  במיוחד, הם המשיכו לעבוד ואני המשכתי להיות ער. אמרתי לעצמי-  נשב על המחשב, נעבוד קצת. אבל חייב משהו שיעיר אותי. קפה?

או, הנה מגיעים לפואנטה האלכוהולית של הסיפור (למרות שתודו שהאקספוזיציה היתה מרגשת ומעניינת מאוד, לא כך?).

לפני כמה שבועות העברתי הרצאה לעובדי מחלקת האלכוהול של ג'יימס ריצ'רדסון על וודקה. 2 ערבי אלכוהול ואוכל משובחים, היה תענוג. הם קיבלו- אם יורשה לי- קצת פרספקטיבה חדשה וכמה מיתוסים מנותצים על וודקה. אני קיבלתי כמה שקיבלתי פלוס בונוס- בקבוק וודקה שלא שכב אצלי במקרר עדיין- ואן גוך דאבל אספרסו.

למי שלא מכיר, ומדובר על 99.8% מהעם, מדובר בוודקה פרמיום הולנדית, מאוד טובה המייצרת משהו כמו 18 מותגים- ניחוחות, צבעים או איך שלא תקראו לזה. וודקה באמת מצוינת. השוס הגדול שלה, לטעמי, הוא הדאבל אספרסו. שברים של פולי קפה קלויים מושרים בוודקה לשלושה שבועות, מסוננים וממשיכים בתהליך הייצור הרגיל.

התוצאה מדהימה- וודקה שחורה (כנראה צבע מאכל, אל תתפסו אותי במילה), עם ארומה של אספרסו כפול בקפה השכונתי, אילוזיה של מתקתקות על הלשון, והשוס הגדול: בכל שוט יש כמות קפאין כפולה מבאספרסו אמיתי. תענוג אמיתי.

האכזבה הגדולה היא שלא ניתן למצוא אותה בארץ, אלא אם אתם גרים בדיוטי פרי בנתב"ג. 30$ לבקבוק וודקה פרמיום נשמע לי סביר לחלוטין, בהתחשב בעובדה שאחיותיה הפרמיומיות עולות אותו סדר גודל.

אפילוג:

התיישבתי מול המחשב, לגימה מהוודקה דאבל אספרסו, לגימה מהקפה בלי חלב, ציגרטת קאמל בין השפתיים ויאללה, היום מתחיל רשמית. השיפוצניקים ממשיכים לחפור מנהרות להברחת נשק למעלה, אני עם אזניות ומוסיקה בשביל הטשטוש. הבית רועד ואני איתו.

The horror, The horror

Published in: on נובמבר 12, 2006 at 7:54  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://gisser.wordpress.com/2006/11/12/good_morning/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 תגובותכתיבת תגובה

  1. נשמע כמו אחלה דרינק, אפילו שאני לא נמנה על חובבי וודקה, גם מעלה שלל רעיונות לשילוב עם חלב/שמנת/ליקרי-שמנת, אולי משהו עם קצפת מלמעלה

    וודקה על הבוקר אבל זה קצת קשה לי… אווירה אילתית משהו 🙂

  2. תתחדש על הבלוג 🙂
    לא ברור למה צריך לשתות קפה ליד הדאבל-אספרסו הזה, אבל ניחא.

  3. איזה יופי של בלוג. תענוג להתעורר לבוקר שכזה
    נעים מאוד.

  4. גיסר תבורך על הבלוג המקסים והבשורות הטובות שהמציאו
    שילוב של וודקה ואספרסו
    בהצלחה בהמשך…

  5. והנה אני לתומי שש שסופסוף מבצבץ לו איזכור עברי למוצר הזה, רק כדי להיתקל באישוש נוסף להיעדרותו מכל מדף ישראלי.
    אני מקנא בבוקר שהיה לך…


כתיבת תגובה

