קוניאק סאוור לעשירון העליון

עולם האלכוהול עומד בפני חלוקה ברורה לשני מחנות גדולים: דיאג'ו מול פרנו ריקאר, כשפה ושם מבליחות חברות קטנות יותר (בראון פורמן ודומיה). אם החלוקה הזו טובה לנו או לא ימים יגידו. נדמה לי שבסופו של דבר הצרכן ירוויח מותגים גדולים וטובים במחיר זול הרבה יותר, אבל אולי אני טועה.
בגלל כל התהפוכות בעולם הזה, הקניות הגדולות של התאגידים ומותגים שעוברים מתאגיד אחד למשנהו, יבואניות האלכוהול הישראליות עומדות, אולי, בפני מהפיכה לא קטנה, וככל הנראה יעמדו בארץ שני כוחות גדולים- קוקה קולה, נציגת דיאג'ו, מול טמפו, נציגת פרנו-ריקאר. לא כל מותגי האלכוהול השייכים לתאגיד-האב שייכים בהכרח ליבואן הישראלי, עקב הסכמים קודמים של יבואנים קטנים יותר עם הבחרות בחו"ל. דוגמאות לכך לא חסר: טקילה קוורבו מיובא ע"י חברת י. כספי אך שייכת לדיאג'ו, סטליצ'ניה מיובאת ע"י החברה הסקוטית אך שייכת לפרנו-ריקאר, והרשימה ארוכה.

ככה, ילדים, שתו פעם קוניאק

במאבק על הייבוא לישראל, היבואניות המקומיות צריכות, כך נראה, להראות נתונים מרשימים לבוסים הגדולים בחו"ל. אני מקווה שזו באמת הסיבה, אחרת אני באמת לא מבין מה עומד מאחורי סדנאות טעימת הקוניאק הנסי. למראית עין מדובר ביוזמה נפלאה, כזו העוזרת לאזרח התמים להכיר את הקוניאק, לא להיבהל ממנו ואפילו- רחמנא ליצלן- לשתות אותו בצ'ייסרים וקוטיילים. איזו פראות!
אז כנראה שהעניין לא כל כך תמים, וזה רק ניחוש פרוע שלי. ההנסי, קוניאק מצוין והחביב עלי ביותר מכל הקוניאקים הנמכרים ביזרעאל, שייך לתאגיד דיאג'ו, ויש מצב שאוטוטו החוזה של היבואן, י.ד עסקים, עומד לפוג, וההנסי יעבור לידיה של היבואנית המקומית, IBBLS.

...וזה מה שיקרה למי ששותה קוניאק בשוט
אז מה עושים? מרימים כמה סדנאות, הרבה פרסום, שיווק וייחצון של הארועים, מועכים קצת נענע, מערבבים עם סוכר ומנערים בשייקר עם קוניאק ומראים לחבר'ה בחו"ל שהנה- אנחנו משקיעים במותג. איפה הם היו עד היום, מה קרה שפתאום נזכרו בהנסי? לא ברור. יותר מזה, וכתבו את זה קודם, לפני, זה לא משנה: מה עם המחירים? רוצים שאני אשתה קוקטיילים של קוניאק? תענוג, אין בעיה, רק תורידו את המחיר האסטרונומי לרמה שאני אוכל להנות ממנו בלי להתקשר למנהל הבנק שייתן אישור להזמין עוד שוט. עד אז, אני נשאר עם הוודקה.

אבל כנראה שזה לא משנה מה קורה בשטח והאם סקאלת המכירות עלתה או לא- הנה גם רמי מרטן התעוררו, ותחרות קוקטיילים חדשה יוצאת לדרך. פרסים של אלפי יורו, מאות ברמנים מכל העולם, והכל כדי לראות איך קוניאק ששכב בחבית עשר שנים מתערבב טוב עם מיץ קראנברי, עלי מרווה ודובדבנים כתושים.

.עולם הקוניאק באמת בצרות

מודעות פרסומת
Published in: on פברואר 1, 2007 at 13:59  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://gisser.wordpress.com/2007/02/01/hennessy/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 תגובותכתיבת תגובה

  1. מצד שני, מרווה זה מצוין לכאב בטן.

  2. אודיסאוס, אם הבטן כואבת שותים חצי שוט של פרנה ברנקה . מניסיון

  3. לגבי המחירים, חבל שמשווקים רק (בעיקר) קוניאק, והרבה יותר קשה למצוא ברנדי ברמה סבירה בפאבים וכו'. זה כמו להתחיל להתעניין בויסקי רק מסינגל מאלטים, בלי לשתות את הכמה ג'יימסונים ובלנטיינ'סים לפני כדי לאפס את הטעם ולצבור קצת ניסיון, לפני שמתחילים לדמם מהארנק

    "הטרנד הבא"
    http://drinking.wordpress.com/2007/01/24/next_trend/

  4. יקירי,
    הנסי שייך לקבוצת LVMH
    בבעלות מר ארנו ושותפיו. דיאג'ו מפיצים את הקוניאק במקומות רבים, אבל הם לא בעלי המותג…
    אם או לא יעבור ידיים גם בישראל, זאת שאלה. בכל אופן, עניין הקוקטיילים לא מקומי בלבד. עושים את זה בכל העולם, כחלק מהנסיון לרענן את המוצר החום והיקר הזה.
    🙂
    ש.

  5. […] נן, אז כמו בכמה מקרים בעבר, שוב יצאתי טמבל. בפוסט "קוניאק סאוור לעשירון העליון" כתבתי את הפיסקה הבאה: "וזה רק ניחוש פרוע שלי. […]


כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: